torsdag 2. april 2009

På papiret


Er du og stumpen din lei av det samme gamle vanlige hvite kjedelige dopapiret? Ikke fortvil. Nå har Lambi tatt ansvar, og skal med nytt design ta oss ut av hvithetståken!

Endelig har noen tatt tak i denne viktige utfordingen for oss dotørkere som knapt kan utstå den desginløse tilværelsen når man er nøden. Nå kommer nemlig;

Lambi Soft&Stylish Limited Collection by Cecilia Carlsted(!!)

Med en enkelt, men kvalitetsrik blå kunstrerstrek, brukes blomster og fugler til å gjøre toalettopplevelsen om til et kunstverk.

Denne limited collection-utgaven tar dopapir til et så nytt nivå at norske ord ikke strekker til når Lambi skal beskrive hvor kult dette er:

This season's Lambi Limited Collection is designed by Cecilia Carlsted, one of the leading fashion artists in the world. Cecilia's work for Lambi embraces beauty and tenderness creating uniquely stylish paper products for the entire house. Style belongs everywhere - even in your ass.

(Ok, da så la jeg til de fire siste ordene, men likefullt.)

Designpapir er slett ikke så teit som mange første kanskje tenker. Jeg har funnet flere ting jeg liker med produktet.

Jeg synes det er kjekt at jeg vet hvem som har tegnet dopapiret mitt. Det minner litt om forslaget om at det skulle være bilde og telefonnummer på biffforpakningen og melkekartongene av bonden som hadde eid den kuen vi skulle konsumere.

Jeg liker også at dette bare er en limited collection. For jeg føler meg så lite ekslusiv når jeg driter til vanlig. Avføring er jo liksom symbolet på at alle er like. "Selv Kongen bæsjer" sier man. Vel, nå har jeg noe som får meg til å føle meg ekslusiv også på do.



Det er også tøft at butikken har pyntet seg litt ekstra, slik at det føles litt spesielt å handle toalettpapir.

Dette kan også hjelpe oss gjennom finanskrisen. Ikke bare fordi stemningen er bedre hver eneste gang man bruker toalettet, men for dette åpner jo opp for en hel rekke nye produkter vi kan få folk til å bruke penger på. Hva med designerbind? grønne tamponger? tannpasta med mønster? Ja, her er mulighetene endeløse!

Så alt i alt er dette bare positivt! Fra nå av blir det bare designpapir på mitt bad!!